fbpx

Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Is dit de slechtste advertentie ooit?

Bekijk deze foto gedurende twee seconden.

eyetestad

Zeg eens: waar gáát dit over?

Ik vraag het u omdat een advertentie gemiddeld amper twee seconden bekeken wordt. Daarna valt de beslissing: verder lezen of niet.

Om die reden zei David Ogilvy, de beroemde reclamemaker: “When you have written the headline you have spent 75% of your money.”

Onbegrijpelijk: deze advertentie heeft geen headline. Ik herhaal: géén headline. ‘Een kieken zonder kop’, noem ik dat.

En zélfs als u begint te lezen: de copy is erbarmelijk. Geen énkel voordeel te bespeuren. Nu, laten we de tekst even vergeten en de visual dissecteren:

1. De ontwerper slaat zichzelf vast op de borst: wat een slimme vondst! Maar dat is het niet. Want de lay-out moet ervoor zorgen dat u gemakkelijk in de tekst geraakt.

2. De advertentie doet denken aan een oogtest. Is dat het product? Prima! Alleen: in dit geval is het een misser.

3. Want de advertentie verkoopt … verzekeringen. En het enige wat ze écht werft, zijn gefrustreerde lezers.

Ja: ze wekt de indruk creatief te zijn, maar verzandt in het klassieke 'praatje-plaatje'. Ook de tekst houdt u niet vast, maar verbeuzelt uw tijd. Geef toe: echt wijzer wordt u niet.

Terwijl goede reclame altijd steunt op een groots idee. Op een dijk van een tekst. Of David Ogilvy opnieuw: Unless your advertising contains a big idea, it will pass like a ship in the night.


Tevreden klanten aan het woord

Copywriter met oog voor onze eigenheid
A message that hits home
Een tekst die uitnodigt tot actie: net wat ik verwachtte!
Ik wilde er geen letter aan veranderen
Snel, deskundig en accuraat
Hoe jullie met taal spelen, daarvoor doe ik mijn hoedje af!
Kill our darlings, please
Tekst even belangrijk als vorm
Interalu smart ceilings
Snel én goed
Technische inhoud helder verwoord
Dit copywritingbureau pakt uit met mijn verhaal
Schrijvers en blijvers
Dit is nu eens leuk samenwerken!
Al onze troeven op één blad
De communicatie blééf gewoon lopen
Professioneel, prettig, dynamisch
Wat als uw freelance-copywriter ermee kapt?
Mijn technische tekst slaat spijkers met koppen
Mijn hoge verwachtingen worden keer op keer ingelost

Wat klanten zeggen

Ik zou zeggen, een echte turbo! Bedankt voor de service!

Karen Baetslé
Cible Communication