Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Smaakt écht naar karton

Een pakje! Ik begon al te kwispelen toen de grote doos op mijn bureau werd gezet. Wat zit erin, wat zit erin? Gewoonlijk blijft het karton daarna maximum tien seconden intact. 

placeholder

Maar nu staat die doos daar nog. Gesloten. Waarom? Omdat die rakkers van Coolblue slim zijn. En weten hoe ze hun spullen moeten verpakken, zó dat je blijft kijken naar de verpakking. Goede copywriting, kortom. 

Tot op de bodem

Eerste blikvanger? De onderkant van de doos. Terwijl ik vlug iets scherps zoek om het pak open te snijden, blijft mijn blik even hangen. Hum. "Bodem. Smaakt écht naar karton". Grapjassen, daar bij Coolblue. 

Pakketje Coolblue 1

 

En mijn aandacht? Die is nu wel getrokken. Want ik speur de rest van de doos af. Zijn er nog zulke verborgen grapjes te vinden? Ja hoor. Kijk maar bij 'ingrediënten':

Pakketje Coolblue 2

 

Een stukje specialisme, een hoop liefde? In heel wat contexten zou dit melig en artificieel overkomen. Maar hier werkt het. En de 'bubbelzakjes' wekken ook een grijns op.

Huppel, huppel

En nog iets. Coolblue weet zijn woorden te kiezen. Geen 'levering' of 'postpakket' op de doos, wél het opgewekte en springerige 'pakketje'. Zo'n toverwoord dat meteen een huppeltje in de lezer losmaakt. Ik krijg geen levering, ik krijg een pakketje. En het is nog niet eens Kerstmis. 

En ... het werkt

Nu hoeft de webshop enkel nog in te koppen. Contactinfo, Twitter, YouTube en Facebook worden keurig op de onderkant van de doos gezet. Zou ik bij een gewone levering ook maar een greintje aandacht besteden aan die saaie letters op de verpakking? Nee. Heb ik in dit geval wél enkele werkminuten verspild aan de foto's op de Facebook-pagina*? Hell, ik ben er zelfs een blog over aan het schrijven.

Missie meer dan geslaagd, dus. De naam Coolblue blijft plakken, en ik heb nog niet eens naar hun product gekeken. Maar als u me nu even excuseert, ga ik eindelijk mijn 'pakketje' uitpakken. 

* Nog zo'n marketingtruc: Krijg je een doos van Coolblue? Dan word je uitgedaagd om de creatieveling uit te hangen en een cadeaubon te winnen. Ja, daar doet toch niemand aan mee? Mis poes. De laatste maandwinnaar knutselde een heuse treinset in elkaar. 

Reageer