fbpx

Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Testimonial-vragen die leiden tot krachtige getuigenissen

Meeslepende, wervende getuigenissen? Die krijgt u pas als u de juiste testimonial-vragen stelt. Enkele voorbeelden.

Krijg de juiste antwoorden

Testimonial vragen: volg onze voorbeelden.U overtuigde uw klant om als ambassadeur op te treden voor uw bedrijf? Dan belt u hem doorgaans even op voor een interview. Al is dat niet automatisch de beste basis voor een meeslepende testimonial. Een voorbeeld van zo’n gesprek:

  • "Wat vindt u van ons product?"
    "Goed … héél goed. En, euhm, degelijk."
  • “En van onze service?”
    “Ook prima. Degelijk. Geen klachten!”

Niet iedere tevreden klant is even welbespraakt. Hoeft ook niet, want uw prospect kickt net op een authentieke stem – zonder gladde reclamepraat. Maar met een karrenvracht gemeenplaatsen overtuigt u natuurlijk geen hond. Gelukkig ligt de oplossing voor de hand: stel de juiste testimonial-vragen en krijg de juiste antwoorden.

Testimonial-vragen: voorbeelden

Wat zet u dan precies in dat vragenlijstje? Een paar tips:

  • Een goede testimonial vertelt een verhaal: van probleem naar oplossing. Speel daar bij uw vraagstelling al op in.
    In het vragenlijstje voor onze eigen testimonials staat bijvoorbeeld: "Hoe kwam u terecht bij Schrijf.be?" of "Wie schreef vroeger uw teksten?"

  • Peil naar concrete resultaten. Want die overtuigen beter dan vage reclamepraat.
    Bijvoorbeeld: "Is uw Google-positie er ondertussen op vooruitgegaan?"

  • Durf ook te vragen naar wat er níét zo goed was. Om er zelf uit te leren. En omdat het uw verhaal soms boeiender en geloofwaardiger maakt. Wees gerust: als u het slim verwoordt, schaadt het uw reputatie niet.
    Bijvoorbeeld: "Zijn er fouten gemaakt? En werden die dan ook snel rechtgezet?"

  • Omzeil nietszeggende antwoorden door vragen te stellen die de verbeelding prikkelen.
    Bijvoorbeeld: vraag niet "Wat zijn onze sterke punten?" maar "Hoe zou u ons omschrijven bij collega’s of vrienden?"

  • Vraag zeker of er nog een toekomstige samenwerking inzit. Want zo’n engagement doet wonderen voor de geloofwaardigheid van uw testimonial.

Bonustip: maak een afspraak

Belt u uw klant uit het niets op om zijn mening te vragen? Dan heeft hij misschien helemaal geen tijd voor u. En maakt hij er zich snel vanaf. Daar staat u dan: met een handvol belegen clichés. Brouw daar maar eens een sprankelende testimonial mee.

Pak het slimmer aan: maak altijd een afspraak voor uw telefonisch interview. En vraag uw klant om zich voor te bereiden door middel van een voorbereidende vragenlijst. Zo gaat u tijdens het interview meteen naar de kern van de zaak. En verliest u allebei zo weinig mogelijk tijd.

Gebruik onze testimonial-vragen

Gedaan met oeverloos vissen naar complimentjes. Gewapend met onze lijst testimonial-vragen loopt uw interview op wieltjes. En dat leidt bijna vanzelf tot een dijk van een getuigenis. Voorbeelden te over!


Tevreden klanten aan het woord

Huis van vertrouwen – zonder voorbehoud
Frisse en vernieuwende schrijfstijl
Onze productvoordelen spatten van het scherm
Onze mailing zit er boenk op!
We garanderen ook kwaliteit voor onze Vlaamse teksten
Zot zeg hoeveel beter die tekst wordt!
Nieuwe generatie klanten vraagt om nieuwe generatie copywriters
Expert in vervlaamsen
Inlevingsvermogen verdient respect
¡Fantástico!
Sterke content, stipt op tijd geleverd
Hetzelfde, maar met zóveel minder woorden
Opvangnet geeft gemoedsrust
Jullie kleden een barokke tekst uit, en maken er een vlot leesbare brief van.
Winning team
Zij doen de goede dingen, en ze doen de dingen goed
Kruidige webteksten doen watertanden
SEO door wie zelf bovenaan in Google staat
Je weet op voorhand dat het goed komt
Dwars door de Belgisch-Nederlandse taalbarrière

Wat klanten zeggen

Uw aanpak en de hiermee gepaard gaande kwaliteitsgarantie spreekt ons enorm aan.

Myriam Minne
Attentia