fbpx

Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Schrijfvitaminen (2)

placeholder

 

 

 


Vitamine K: knallen met klantvoordelen

Wilt u iets verkopen? Dan zorgt u er maar beter voor dat u uw klant doet dromen van het ultieme voordeel van uw product of service. Anders riskeert u een schokschouderend “nou, en?” Uw Schrijfdokter toont u drie voorbeelden van hoe het níét moet. En geeft u zijn remedie, natuurlijk.

1. De intimiderende vertegenwoordiger

Snuffel in onze stock in ons overweldigende aanbod. Of wij sturen een van onze vertegenwoordigers naar u toe, om samen met u door de opties te bladeren.

Hmm. De knieën van deze argeloze Schrijfdokter slaan aan het knikken bij de gedachte aan de horde vertegenwoordigers die klaarstaat om mij erin te luizen. En dát wilt u toch niet? Daarom pakken we de zin in met kniebeschermers, zodat die mijn uiteindelijke voordeel schetst: míjn beste keuze.

Snuffel in onze stock in ons overweldigende aanbod. Of roep de hulp in van uw [bedrijfsnaam]-vertegenwoordiger. Hij bladert samen met u door de opties. En helpt u bij úw beste keuze.

 

2. De vervelende vergunning

De grote voordelen van verplaatsbare paardenstallen? Een vergunning hebt u niet nodig. U hoeft ook geen fundering in uw weide te gieten.

Weblezers zijn gehaaste lezers. Zij scannen de tekst, op zoek naar de belangrijkste woorden. Springen van zin naar zin. En zo knallen ze op 'verplaatsbare paardenstallen? Een vergunning'. En laat dát nu net iets zijn waarvan de gemiddelde Vlaming – en Nederlander, vermoed ik – de blauwe stippenkoorts krijgt.

Ook al heb je die, de vergunning bedoel ik, nu net níét nodig. Maar dan is de weblezer al lang vertrokken naar betere internetoorden. Laat hem daarom 'geen vergunning nodig' onthouden:

De grote voordelen van verplaatsbare paardenstallen? U hebt geen vergunning nodig. En hoeft geen fundering in uw weide te gieten.

 

3. Het ‘onvergetelijke’ evenement

Een zaalverhuurder doet uw evenementen eruit springen. En dat moet ook in de voice-over van zijn promofilmpje blijken.

Een extract zoals een Schrijfbe'er het voorstelt:

We hebben alle ingrediënten in huis om uw evenement écht onvergetelijk te maken.

De 'om'-constructie is een gevaarlijke in wervende teksten. Want ze impliceert dat iets nog moet gebeuren. Dat het kán. En daarmee moet u oppassen. Schilder uw lezer de situatie voor alsof ze al aan het gebeuren is. Dan verlaagt u de koopdrempel: wij hebben alle ingrediënten in huis die uw evenement onvergetelijk maken.

Toch blijft die 'wij' vooraan storen. Lezersvoordelen zijn de sleutel, níét producteigenschappen. 'Uw evenement onvergetelijk maken? Wij hebben er alle ingrediënten voor in huis!'

Maar wat is 'onvergetelijk'? Mag het wat duidelijker? Wat zou voor de organisator van het evenement een klinkend succes betekenen? Graaf dieper, of spreek tot de verbeelding met een plastisch werkwoord:

Verrukte genodigden op uw evenement? Wij hebben er alle ingrediënten voor in huis!

of

Uw evenement over de tong laten gaan? Wij hebben er alle ingrediënten voor in huis!

Schrijfvitaminen


Tevreden klanten aan het woord

Best confronterend, maar ook léuk
Teksten met aroma!
Hun reputatie snelt hen vooruit
De 'vloek der kennis' omzeild
Schrijf.be is nummer één
Een baken van kwaliteit
Valse noot? Toch mooi lied!
Weinig geblaat en veel wol
Frisse en vernieuwende schrijfstijl
Geslaagd Nederlands-Vlaams huwelijk!
Zot zeg hoeveel beter die tekst wordt!
Teksten met een twist
“Storytelling met resultaat”
Jullie schrijven, en jullie schrijven uitstekend. Punt.
Gelezen en prachtig bevonden
De inbegrepen correctieronde vind ik een hele geruststelling
Vlamingen die Nederlanders begrijpen
De tekst past bij mij
Hun mailing loste onze hoge verwachtingen in
Boodschap gesnapt én goed verwoord

Wat klanten zeggen

Bedankt voor deze kwaliteitsvolle en grondige hertaling.

Lien Keulemans