fbpx

Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Hoe brengt u uw moelleux aan de man?

Een overtuigende offerte opstellen? Geef uw prospect oprecht advies. Herhaal zijn bewoordingen. Onderstreep uw USP met klantgetuigenissen. Verpak uw algemene voorwaarden als voordeel. Laat de keuze tussen basis en opties. En sluit af met een heldere call to action.

Offer(te) you can’t refuse

Moelleux

Uw diensten of producten zijn top. Alleen: hoe trekt uw offerte een prospect over de streep? 

Even spieken in het theesalon, waar een banketbakker zijn moelleux au chocolat aan de man brengt.

Hoe lopend wilt u de chocolade?

Vraag uw klant niet óf hij uw moelleux wil. Wel hoe hij die wil. Stel gerichte vragen voor u uw offerte opstelt. En geef oprecht advies over wat uw klant nodig heeft.

Dus een grote moelleux met een bakje troost?

Vat in uw offerte samen wat uw klant wil. In zijn eigen woorden, want die echo boezemt hem vertrouwen in. En krijgt hij graag meer uitleg? Doe hem dan uw recept cadeau.

Proef de vers geroosterde cacaobonen

Zet uw USP in de verf – zodat uw klant weet waarom uw moelleux de allerbeste is. Of … wat hij aan zijn neus laat voorbijgaan als hij toch nog nee zou zeggen. Gebruik de kracht van emotie:

Proefde u ooit vers geroosterde cacaobonen? Even bent u sprakeloos. En sluit u de ogen om te genieten van dat intense moment.

Heeeerrrlijk!

Uw klant kruist zijn blik met een andere gast. “Hmmmm!”, knikt die hem toe, terwijl hij zijn moelleux oplepelt. Nu krijgt uw klant pas echt het water in de mond.

Zet uw USP kracht bij met testimonials en realisaties: zij getuigen van uw geloofwaardigheid.

Met of zonder rood fruit?

De ogen van uw klant glinsteren. Maar hoeveel kost die moelleux alweer? En extra rood fruit erbovenop? 

Verkoop eerst de basis en dan pas opties.Zo bederven extraatjes de eigenlijke koop niet.

Extra tip? Gebruik uw algemene voorwaarden in uw voordeel. Een voorbeeld? Zo geven die van ons het onvoorwaardelijke tekstcopyright aan de klant. Dat is elders vaak niet het geval. Dus onderstrepen wij het graag in onze offerte.

Hier met die moelleux

Uw klant verlekkert zich al op zijn gebak. Hij moet alleen nog toezeggen: “Laat maar komen!”

In een zakelijke omgeving kan dat zijn: “Tekent u de bestelbon? Dan starten wij meteen.” Zeg dus expliciet wat u van uw klant verwacht.

 

Even uw offerte herkauwen?

  1. Geef oprecht advies aan uw klant.
  2. Gebruik zijn woorden in uw offerte.
  3. Zet uw USP in de verf.
  4. Bewijs met getuigenissen en voorbeelden.
  5. Verkoop de basis en bied dan pas verleidelijke opties aan.
  6. Presenteer uw voorwaarden als voordelen.
  7. Zeg expliciet wat u van uw klant nog verwacht.

Wilt u uw eigen moelleux professioneel aan de man brengen? Vraag ons een … offerte om uw offerte te optimaliseren.


Tevreden klanten aan het woord

Vlotte maar doordachte werkwijze
Nieuwe generatie klanten vraagt om nieuwe generatie copywriters
We klimmen een onlinetrap hoger
De webtekst lokt zoekrobotten
Ik had meteen door dat ze écht met hun vak bezig zijn
Essentie gevat in verfrissende stijl
Tien voor thee én voor taal
Schrijf.be? De professionele pen die ik zocht.
Onze uitnodiging was een groot succes
Onvoorstelbaar knap werk
Mijn technische wereld helder uitgelegd
Hun mailing loste onze hoge verwachtingen in
Pietje-precies heeft een nieuwe naam!
Schrijf.be schreef de eerste pagina van ons nieuwe verhaal
Efficiënt, makkelijk én snel
Tekst even belangrijk als vorm
Eindredacteur met scherpe ogen
Professionalisme is indrukwekkend
Mijn folder doet nu het werk voor mij
Dubbel zoveel doorkliks in mijn nieuwsbrief

Wat klanten zeggen

Wat zal ik zeggen: super – fantastisch – geweldig knap – helemaal te gek? Superlatieven schieten te kort.

Pieter Frijters