fbpx

Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Producteigenschappen storen

Hoed u voor té veel informatie. Producteigenschappen en technische gegevens? Weg ermee. De klantvoordelen, díé verdienen prioriteit.

Hoe meer, hoe ... slechter

producteigenschappen storen"Hoeveel info kan mijn lezer aan?", vroeg een klant. "Minder dan u denkt", antwoordde ik. Waarna ik haar diep in de ogen keek, en verduidelijkte: "Neenee, nóg minder ..."

Hoe lui bent u?

Keren we de rollen eens om? U krijgt zelf een e-mail of brochure. Wat leest u dan? De technische producteigenschappen van het aanbod? Of ... hoe u er beter van wordt? Uw lezer reageert ook zo. Want hij is lui.

Splits producteigenschappen en klantvoordelen

Bedwing uw drang om álles wat u weet, te vertellen. Beperk u tot wat uw lezer verleidt. "Ja maar, mijn baas wil die technische blabla er absoluut bij. Trouwens, onze klant heeft die toch ook nodig!", protesteert u. Dat klopt: nadat u hem hebt verleid.

Eerst schotelt u hem de klantvoordelen voor. Dan pas de product- of diensteigenschappen. De twee van elkaar scheiden, is dus uw opdracht.

Kies uw communicatiekanaal:

Persbericht

  • Een persbericht is voor een luie lezer: de snelle journalist. Zet daarom uw persbericht op zijn kop.
  • Nog meer afslanken? Hark alles wat technisch is, samen in de persmap. Zet die als pdf op uw website. De journalist haalt ze op met een link in uw persbericht. Als hij er al zin in heeft ...

E-mailing

  • Beperk u tot enkele zinnetjes die uw lezer prikkelen. En laat hem snel doorklikken naar uw landingspagina.
    Extra voordeel: u weet wie klikt, én welk pad hij daarna volgt.

Brochure

  • Uw brochure verleidt, de prijslijst ontnuchtert. Splits dus beide. Want als de emotie al "Ja!" schreeuwde, kan het verstand haar nog moeilijk intomen.

Webtekst

  • Zet uw webtekst op zijn kop. En test of dat lukte.
  • Hou het op uw 'verkoop'-webpagina bij de essentie. En link voor de rest naar een technische pagina of een pdf.

Verkoopbrief, direct mail

  • Verzamel al uw argumenten op een bijgevoegde factsheet.
  • Of scheid de technische info visueel van uw tekst: som ze kort op in een (grijs!) tekstkadertje.
  • Of geef de technische info pas aan wie er met de antwoordkaart om vraagt. Zo weet u wie echt geïnteresseerd is, én krijgt u een extra contactmoment.

Interne mail

  • Wilt u uw collega overtuigen om aan een project mee te doen? Hou het dan kort! Anders doemen er ook eindeloze vergaderingen op – zónder hem.
  • Verwijs voor de details naar uw intranet.
  • Hebt u dat niet? Verzamel dan de info op één pdf. Voor uw collega handig om ermee naar zijn manager te stappen. En voor u om alles eens op een rijtje te zetten.

Producteigenschappen? Achteraan aansluiten

Voordelen van producteigenschappen splitsen? Moeilijker dan u denkt! Want u weet te veel. Onze Schrijf.be-copywriters gelukkig níét. Geef hén daarom de opdracht.


Tevreden klanten aan het woord

Onze nieuwe website straalt!
Mijn geheime wapen om te scoren in Google
Verkoopbrief was schot in de roos
Tot zeven keer meer respons
Schrijf.be bracht vaart in de Batavus-website
Ze willen het beste voor je
Mijn e-mailing is onweerstaanbaar
Drie paar handen leveren vakwerk
Een tekst die uitnodigt tot actie: net wat ik verwachtte!
Geen centimeter ruimte voor fouten
Luchtige webteksten met roestvrijstalen trefwoorden
Professioneel, prettig, dynamisch
Timing altijd stipt gerespecteerd
Dit copywritingbureau pakt uit met mijn verhaal
Nieuwsbrief laat boekingen binnenstromen
Schrijf.be? De professionele pen die ik zocht.
Menselijk, constructief en no-nonsense
Meteen op dezelfde golflengte
Ik wist meteen: dít is het!
De deadline was heel nipt. Toch kregen we alle teksten op tijd.

Wat klanten zeggen

Schrijf.be is een vriendelijk en spontaan bedrijf waar geen moeite te veel is en niets te veel gevraagd. Wij doen zeker opnieuw een beroep op jullie.

Céline Verhaeren