string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(46) "https://schrijf.be/nl/blog/schrijf-of-leesfout" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(46) "https://schrijf.be/nl/blog/schrijf-of-leesfout" ["image"]=> string(47) "https://schrijf.be/images/blog/hardop-lezen.jpg" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Schrijf- of leesfout?
Hoor uw fouten
Onze procedures verplichten iedere copywriter zijn tekst hardop te lezen voor hij hem uit handen geeft. Waarom? Omdat hij dan hoort waar zijn tekst rammelt: daar waar hij niet schreef zoals hij sprak.
- Hapt u in een zin naar adem? Hak hem in twee - de zin, niet uw adem.
- Stottert u? Verander de woordvolgorde.
- Aarzelt u? Schud de zinsbouw door elkaar.
- Raakt u verveeld? Las een vraagje in.
Lezen ≠ prevelen
Nog iets: hardop lezen is niet hetzelfde als prevelen. Dat doen brevierende paters. Zij mogen dat: de Heilige Schrift staat toch al in steen gebeiteld. Maar wilt ú dat uw commerciële tekst scoort?Lees hem dan hardop, alsof u hem voor uw lezer voorleest.