string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(71) "https://schrijf.be/nl/blog/rijmen-en-dichten-doet-soms-klanten-zwichten" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(71) "https://schrijf.be/nl/blog/rijmen-en-dichten-doet-soms-klanten-zwichten" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Rijmen en dichten doet (soms) klanten zwichten
Weet u waarom veel bedrijven kiezen voor rijm in hun slogan? Omdat het goed in het oor ligt. En lekker kleeft – soms tot vervelens toe.
Zo lijmen bedrijven consumenten aan hun merk. Met riedeltjes als "Pech? VAB is al onderweg!" en "Slim op reis, tegen de laagste prijs". Zelfs gewiekste meisjes van plezier rijmen en dichten – al moeten ze daarvoor wél hun rok oplichten.
Luie hersenen
Rijmpjes kleven dus in uw hersenpan, als hardnekkige breinplaque. Maar volgens wetenschappelijk onderzoek is er meer aan de hand. Zo zouden boodschappen die rijmen waarheidsgetrouwer overkomen. Want onze hersenen verwerken ze gemakkelijker. En verwerkingsgemak is een indicator voor waarheidsgetrouwheid. Zo gemakzuchtig zijn die grijze cellen wel!
Slimme slogans
Vallen we dan zomaar in katzwijm voor elke bedrijfsrijm? Moeten firma’s aan het rijmen gaan, om klanten aan de haak te slaan? Kunt u met alle poëmen klanten flemen? Helaas, pindakaas. Een goede slogan is meer dan lukraak taalvermaak. Hij moet kort, krachtig en origineel zijn. En ook verwijzen naar uw bedrijf of dienst. Zoals "Geschenken doen aan boeken denken" (Standaard Boekhandel) en "Raad op mensenmaat" (DVV). Of de slogans die Schrijf.be bedenkt voor zijn klanten.
Wilt u óók een rake slagzin die de essentie van uw business vat? En die voor eeuwig in het geheugen van uw doelgroep zit gebeiteld?Schakel nú Schrijf.be in.> Want onze knappe copywriters bedenken knetterende koppen in no time. Zo vermijdt u een gruwelijk gedrocht als dit ...