Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Rijmen en dichten doet (soms) klanten zwichten

Weet u waarom veel bedrijven kiezen voor rijm in hun slogan? Omdat het goed in het oor ligt. En lekker kleeft – soms tot vervelens toe. Zo lijmen bedrijven consumenten aan hun merk. Met riedeltjes als "Pech? VAB is al onderweg!" en "Slim op reis, tegen de laagste prijs". Zelfs gewiekste meisjes van plezier rijmen en dichten – al moeten ze daarvoor wél hun rok oplichten.

placeholder

placeholder

Luie hersenen

Rijmpjes kleven dus in uw hersenpan, als hardnekkige breinplaque. Maar volgens wetenschappelijk onderzoek is er meer aan de hand. Zo zouden boodschappen die rijmen waarheidsgetrouwer overkomen. Want onze hersenen verwerken ze gemakkelijker. En verwerkingsgemak is een indicator voor waarheidsgetrouwheid. Zo gemakzuchtig zijn die grijze cellen wel!

Slimme slogans

Vallen we dan zomaar in katzwijm voor elke bedrijfsrijm? Moeten firma’s aan het rijmen gaan, om klanten aan de haak te slaan? Kunt u met alle poëmen klanten flemen? Helaas, pindakaas. Een goede slogan is meer dan lukraak taalvermaak. Hij moet kort, krachtig en origineel zijn. En ook verwijzen naar uw bedrijf of dienst. Zoals "Geschenken doen aan boeken denken" (Standaard Boekhandel) en "Raad op mensenmaat" (DVV). Of de slogans die Schrijf.be bedenkt voor zijn klanten.

Wilt u óók een rake slagzin die de essentie van uw business vat? En die voor eeuwig in het geheugen van uw doelgroep zit gebeiteld? Schakel nú Schrijf.be in. Want onze knappe copywriters bedenken knetterende koppen in no time. Zo vermijdt u een gruwelijk gedrocht als dit ...

placeholder

 

Reageer