fbpx

Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Ode aan Moniek Delvou

De Dexia Bank presenteerde vorige week haar nieuwe naam. Of beter: de nieuwe naam van Dexia Bank lekte een dagje te vroeg uit. En dan spitst een copywriter natuurlijk de oren.

Moniek aan het woord

De naam kent u intussen ook: Belfius. Ik ben niet meteen fan, maar raakte wel in de ban van woordvoerster Moniek Delvou. Want - nieuwe naam te vroeg gelekt of niet - zij hield het hoofd koel. Ze legde afgelopen donderdag in Metro onder meer uit hoe de 'Bel' stond voor België, en dus voor de lokale verankering van de bank.

Actieve Belfius?

Niet zo moeilijk. Maar kon ze ook de altijd opbouwende kritiek van de Twitter-gemeenschap aan? Ja, dus.

De Twitteraars: "Belfius? Dat doet ons denken aan een actief bestanddeel in bepaalde merken yoghurt." Delvou: "Yoghurt is ook een product dat sterk lokaal verankerd is, dus ik zie het probleem niet."

Kijk, dát is nog eens communicatie. Op Twitter hoor je altijd kritiek, als je iets nieuws bekendmaakt. Het heeft geen zin om er met serieuze argumenten tegenin te gaan. Zet je gewoon erboven met een mopje.

Veni, vidi, vici

De laconieke yoghurt-reply was nog maar het begin van Monieks zegetocht. Was het jammer dat de nieuwe naam te vroeg lekte? Delvou: "We hadden natuurlijk graag zelf de aankondiging gedaan, maar het vroegtijdig uitlekken bewijst de nieuwsgierigheid en de betrokkenheid van het publiek en de media bij de verandering." Tsjakkaa, alweer een foutloze ronde gereden, Moniek.

En om af te sluiten? Een flinke portie zelfrelativering! Het nieuwe logo was nog niet gelekt, en werd pas een dag later bekendgemaakt. Delvou: "We moeten toch nog iets van verrassing kunnen inbouwen. (lacht)" Game, set and match!


Tevreden klanten aan het woord

Verkiezingswebsite doen opvallen? Schrijf.be bellen!
Samenwerking als een geoliede machine
Teksten op maat
Teksten met aroma!
Hoe jullie met taal spelen, daarvoor doe ik mijn hoedje af!
Echt anders dan wij altijd deden
Dé bestemming voor uw toeristische communicatie!
Die mannen weten wat ze doen!
Mijn e-mailing is onweerstaanbaar
Storytelling en SEO: ze gaan samen
Hetzelfde, maar met zóveel minder woorden
Hun werkwijze is absoluut top
Ze willen het beste voor je
Met de blik van een buitenstaander
Nieuwe generatie klanten vraagt om nieuwe generatie copywriters
Jullie kleden een barokke tekst uit, en maken er een vlot leesbare brief van.
De kwaliteit waarop ik had gehoopt
Tone of voice zat meteen goed
Smaakt naar meer – veel meer
Schrijf.be bulkt van het schrijftalent

Wat klanten zeggen

100 procent akkoord met jullie aanpassingen. En bedankt voor de tips!

Philippe Pelsmaekers
Avidcommunication