Er was eens ... airco op de trein
Copywriting is storytelling. Een bekende spreuk - hier althans.
En dat had de NMBS met deze advertentie ook door:
Klik op de afbeelding om ze te vergroten
Met één beeld en één zin schept de advertentie een volledig verhaal. Niet het meest originele, maar een boy-meets-girl-plot werkt altijd, zeker met een 'Beauty & de Nerd'-sausje erbovenop. Vincents haarscherpe, verblufte gezicht, zachte zonnestralen door de gordijntjes en de suggestie van een wondermooi meisje (misschien is Louise wel een 'botergezichtje', wie weet): wat is de NMBS een droom om mee te reizen! Dat vertelt dit verhaal althans. En het werkt, of zou u twee keer kijken naar de melding 'nieuwe treinen: nu met airco'?
Bestemming (stap voor stap) beter
U zou haast vergeten dat vertragingen, norse pendelaars en snikhete - of net ijskoude - wagons ook figureren in NMBS-verhalen. Maar hé: aan dat laatste doen ze nu alvast iets. Gelukkig voor Vincent.