fbpx

Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Google Analytics voor beginners: de Page Analytics-extensie

Prutst u weleens met Google Analytics? Maar hebt u eigenlijk amper benul van wát u aan het doen bent? Say no more. Want voortaan is er de Page Analytics-extensie.

De Page wát? Geloof me, het enige moeilijke aan deze tool is zijn naam. Want vanaf nu krijgt u voor elk van uw webpagina's eenvoudig te zien wat uw bezoekers aanklikken. En de tool doet er nog wat bevatbare statistieken bovenop. Gratis en voor niets!

Beter analyseren? Komt voor de bakker

Stel: u hebt een bakkerszaak. Een supermoderne dan nog, want uw soesjes en chocoladebroodjes vliegen ook online de deur uit. Zou het dan niet enorm handig zijn om te weten voor welke delicatessen uw klanten helemaal warm lopen?

"Dat zie ik dan toch gewoon aan mijn bestellingen?", mompelt u. Klopt.

Het enige moeilijke aan deze tool is zijn naam.

Maar stelt u zich nu eens voor dat uw website ook een categorie 'glutenvrij' bevat. Alleen beperkt dat onderdeel zich voorlopig tot wat droge koekjes. Want u vond de tijd nog niet om u erin te verdiepen.

Zou u uw glutenvrije assortiment wél uitbreiden als u wist dat 60 procent van uw bezoekers het aanklikt? En dan weer afdruipt, zonder iets te bestellen? Juist, ja.

De Page Analytics-extensie: analyseer als een pro

Met de Page Analytics-extensie is uw website analyseren a piece of cake. Wij doen het u voor met onze Schrijftips-pagina:

 

page analytics-extensie

 

Het principe is simpel: de extensie laat zien wat uw bezoekers het vaakst aanklikken. En daarvoor hoeft u zich niet blind te staren op ingewikkelde grafieken. Kijk gewoon naar de kleurtjes. 

Ziet u veel rode vakjes? Top! Want die onderdelen krijgen veel kliks. Kleuren verschillende onderdelen oranje of groen? Ook dat zijn goeie scores.

Let wel op met recente content. Staat die nog niet zo lang online? En analyseert u pakweg de laatste zes maanden? Dan is het percentage kliks voor dat onderdeel logischerwijs veel lager.

Haal meer uit uw Page Analytics-extensie

Of u alleen maar kleurtjes kijkt met Page Analytics? Nee hoor. De tool heeft nog andere handige opties:

1. Kies welke statistieken u te zien krijgt

Bovenaan elke webpagina krijgt u een aantal statistieken te zien. U bepaalt welke cijfers u ziet. Bijvoorbeeld hoeveel keer een pagina werd bekeken .

Alles nog gedetailleerder bekijken? In de extensie klikt u vlot door naar uw Google Analytics-account.

2. Stel uw tijdsperiode in en vergelijk

Stel in voor welke tijdsperiode u statistieken bekijkt. En vergelijk met een andere periode, bijvoorbeeld dezelfde maand in het vorige jaar. 

3. Bekijk het exacte aantal kliks

Kijk bij elk populair gedeelte van uw site na hoe vaak uw bezoekers erop klikten. Scoort een onderdeel uitzonderlijk goed? Dan houdt u dat in het achterhoofd als u nieuwe content toevoegt.

Page Analytics: 1 nadeel

Het enige nadeel van de Page Analytics-extensie? U hebt een Google Analytics-account nodig. Maar dat is gratis, en zo aangemaakt.

Laat van u horen: gebruikt u de Page Analytics-extensie voortaan ook?


Tevreden klanten aan het woord

Partner bij uitstek
A pleasure to work with, from beginning to end
Authentic while still meeting SEO needs
SEO door wie zelf bovenaan in Google staat
Expert in vervlaamsen
Het resultaat overtrof mijn verwachtingen
Onze mailing zit er boenk op!
Precies wat we in gedachten hadden
Allemaal zotte mensen – gelukkig
Gestructureerd als een ISO-bedrijf en flexibel op de koop toe!
Fantastisch werk, en snél
Ze wisten meteen wat ik wilde
Hun reputatie snelt hen vooruit
Onze productvoordelen spatten van het scherm
Trainees verguld met de hands-on workshop
Onze 'over ons' gaat niét over ons!
Net wat een start-up nodig heeft
Samenwerking als een geoliede machine
Onze baseline ligt lekker
SEO-experts en taaladepten in één

Wat klanten zeggen

Ik vind het echt heel tof wat je met de artikels hebt gedaan. Ook onze personeelsverantwoordelijke was enthousiast over de herwerking.

Fanny Matthijs