Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Tweet tweet tweet, hoera voor Twitter!

De Twitter-vogel zingt de longen uit zijn lijf. Facebook-duimen stretchen zich suf en LinkedIn linkt zich lam. En dan hadden we het nog niet over de blogboom. U had het misschien al gemerkt: het is Social Media Week. Werkt u al met social media in uw bedrijf? Ontdek in deze vierdelige blogreeks waarom ook u maar beter mee op de kar springt. In deel 1: Twitter.

De internationale Social Media Week richt haar pijlen op the connected class: de miljoenen mensen ter wereld die verbonden zijn dankzij sociale media. Voor Twitter gaat het om maar liefst 316 miljoen actieve gebruikers.

Slim op Twitter met uw onderneming

316 miljoen connecties binnen handbereik op Twitter

Uw ‘lange arm’ stretchen? Of u suf zoeken naar contactgegevens? Niet meer nodig. Tweet gewoon even naar @BarackObama, @Pontifex_ln (de paus) of … @Schrijfbe. Of stuur ongelimiteerde privéberichten – als die optie staat ingeschakeld. Meer nog dan bij Facebook of LinkedIn, waar u eerst ‘vriendjes’ moet worden of ‘connecten’, vliegt u de andere gebruikers op Twitter onbevangen tegemoet.

Twitter voor uw business

Twitter is entertainend en informerend tegelijk. Nieuwtjes verspreiden er zich als een lopend vuurtje. Sla dus geen flater, want voor u het goed en wel beseft, pikken blauwe aasgieren uw reputatie aan flarden.


Nee, zet Twitter slim in voor uw organisatie:

  • Leg uw oor te luister bij uw doelgroep. En trek er lessen uit: naar wat zijn uw prospects op zoek? Hoe biedt u hen meerwaarde?
  • Vergroot uw zichtbaarheid en trek de aandacht door in dialoog te gaan met uw volgers. Laat een reactie nooit onbeantwoord: interactie is goud waard. U creëert er vertrouwen mee.
  • Gooi een reddingsboei naar uw klanten. Twitter werkt perfect als klantendienstmedium: snel, toegankelijk en efficiënt. Zeker nu er geen limiet meer staat op de privéberichten.
  • Zwengel de discussie in uw vakgebied aan. Treed in gesprek met invloedrijke experts en verruim uw eigen kennis en inzichten. Zo wint u geloofwaardigheid bij uw prospects en klanten. En – alweer – vertrouwen.

Doe normaal op Twitter

Vertrouwen is hier inderdaad het codewoord. Tricky, want als bedrijf wekt u al snel argwaan. Niemand zit te wachten op de zoveelste onlinemarketingcampagne. Bewijs dus het tegendeel: dat u als onderneming nuttige meerwaarde biedt. Het principe van contentmarketing. Concreet? Deel tips, weetjes en sectornieuws. En laat volgers achter uw schermen gluren. Met andere woorden: wees menselijk, doe normaal.


Overweegt u om uw eigen Twitter-vogel uit te broeden? Of kroop de uwe al uit zijn ei? Zet ons dan gerust in om hem stevig op zijn pootjes te doen staan.

 


Tevreden klanten

Meteen op dezelfde golflengte
Een tekst die uitnodigt tot actie: net wat ik verwachtte!
Snelheid én kwaliteit als troeven
Vlotte, commerciële en krachtige teksten
De 'vloek der kennis' omzeild
We klimmen een onlinetrap hoger
Ik wist meteen: dít is het!
Schrijf.be schreef de eerste pagina van ons nieuwe verhaal
Hetzelfde, maar met zóveel minder woorden
Opvangnet geeft gemoedsrust
Naadloze samenwerking en een tekst die wérkt
Zot zeg hoeveel beter die tekst wordt!
Kruidige webteksten doen watertanden
Je krijgt altijd sterke teksten
Tien voor thee én voor taal
De webtekst lokt zoekrobotten
Hun mailing loste onze hoge verwachtingen in
Contentcreatie van a tot z
Echte woordkunstenaars
Menselijk, constructief en no-nonsense

Wat klanten zeggen

Hartelijk dank voor het mooie werk. Ik werd er even verlegen van. Jezelf zo 'bewierookt' zien doet een beetje raar. Ik vind het copywerk meer dan oké.

Liesbet Patteet
Comadvies