Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Hoe overtuig je een moeder?

overtuigende argunemten doelgroepHet is vakantie en mijn kinderen verblijven bij hun vader in Spanje. Een braakliggend buurtterrein blijkt er de pleisterplaats van dakloze katten - tot groot jolijt van mijn zonen. Want die vinden poesjes het ab-so-lute einde.

Kattenlokker, moederverleider

Mijn oudste zoon lokt een jong verdwaald katje naar de tuin. Hij is vast van plan zijn speelkameraadje naar België mee te nemen. Maar daartoe moet hij zijn moeder overtuigen. Mij dus. Niet moeilijk, zou je denken, want ik droom al jaren van een rosse poes.

Toon en overtuig

Ik bel de kinderen via Skype. Plots verdwijnt mijn zoon uit beeld. En komt hij terug met een panisch miauwende kater in zijn handjes: "Kijk, mama, zie eens hoe lief!" Ik herhaal dat we geen kat in huis nemen. Maar mijn neen klinkt belachelijk zwak. Waarop hij het piepende diertje met zijn neusje dichter tegen de webcam duwt: "Hij heeft een wit lijf en een oranje rug. Mama, zie je? Een oranje rug ... "

Raak het hart en scoor

"Mag hij mee?" Ik denk aan ons kleine appartement, de zorg en de logistiek die een huisdier met zich meebrengt. En aan hardnekkige geurvlaggen. "Ik maak zelf zijn kattenbak schoon en koop eten van mijn zakgeld. En 's avonds zit hij bij jou op schoot als wij slapen." Het mag nog altijd niet baten. “Toe, mama, tot hij zelf kan jagen ... dan brengen we hem terug naar Spanje." Ik wankel, maar houd stand. En dan serveert hij de ultieme uitsmijter: "Maar het poesje heeft helemaal geen mama meer, mama!"

De perfecte copywriter

Misschien moest Wim mijn zoon maar aannemen. Want hij ontpopt zich tot een perfecte communicator. Hij kent zijn doelgroep door en door en past zijn argumenten aan. Hij smoort mijn bezwaren in de kiem. Hij blijft doorgaan tot hij een voordeel vindt waartegen ik me niet kan verzetten.  En hij weet dat een emotioneel argument meer doorslag geeft dan een rationeel. Ik bedoel, welke copywriter droomt niet van een torpedo-zin als: "Maar het poesje heeft helemaal geen mama meer, mama!"

Loopt er bij ons nu binnenkort een klein ros poesje rond? Neen. Moeders zijn nu eenmaal een wreed lastige doelgroep.


Tevreden klanten

Onze productvoordelen spatten van het scherm
Allemaal zotte mensen – gelukkig
Winning team
Technische inhoud helder verwoord
Mijn perfecte match
Gestructureerd als een ISO-bedrijf en flexibel op de koop toe!
Echte woordkunstenaars
Samenwerking als een geoliede machine
Hetzelfde, maar met zóveel minder woorden
In één rechte pennentrek naar de finish
De Schrijfdokter blies me van mijn sokken
Vakkundig en toch toegankelijk, professioneel en toch persoonlijk
Professionalisme is indrukwekkend
Je krijgt altijd sterke teksten
Tot zeven keer meer respons
Contentcreatie van a tot z
Elke tekst is een schot in de roos
Het hart van onze website
In één woord? Kwaliteit!
Hun werkwijze is absoluut top

Wat klanten zeggen

We waren zeer tevreden over hoe jullie het interview omtoverden in
een vlot leesbaar en aantrekkelijk webartikel. Topwerk!

Justine Rolland