fbpx

Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Spelfout? Sociale media vertrouwen u niet

Anticlimax: schrapt u maar meteen de titel hierboven. Want voor de sociale media zelf maakt het niet uit of u correct spelt. Zij publiceren uw hersenspinsel wel. Maar de socialemediagebruikers zijn wél gevoelig voor taalfouten.

Taalfouten zijn topafknapper op sociale media

Een Britse studie bij 1003 consumenten legt dit bloot. De eenvoudige vraag luidt: “Wat zou op de sociale media uw mening over een bepaald merk het meest schaden? Noem één ding.”

Britse studie over taalfouten en sociale media.

Opvallend: het topantwoord is niet ‘te verkoopachtige boodschappen’. En ook niet ‘te weinig of te veel posts’.

Spelfouten en grammaticale blunders zijn dé turn-off voor meer dan vier op de tien socialemediagebruikers. Dit geldt voor alle leeftijdsgroepen, behalve voor de 18- tot 24-jarigen. Daar zakt het percentage tot 20,9%, net na ‘te weinig updates’.

Deelt u zelf spelfouten? Nee, toch!

Gebruikers van sociale media lusten uw taalfouten dus niet.

En er is nog meer aan de hand dan dat rechtstreekse effect. Want hoe groot is de kans dat zij zo’n post delen? Klein.

flipflops250.jpgBeveelt u bij uw baas een vriend op foute flipflops aan?

Waarom? Omdat andermans fouten op ons afstralen.

Een voorbeeld. Stel dat uw baas een nieuwe medewerker zoekt. En dat u een kandidaat met de nodige vaardigheden kent. Toch is er één ‘maar’: hij draagt winter en zomer ‘foute’ flipflops. Zou u hem aanbevelen?


Tevreden klanten aan het woord

De tekst spreekt verschillende doelgroepen aan
Empathie, ambacht en succes
Jullie advies kwam heel goed van pas!
Onze nieuwe website straalt!
Wil je echt goede teksten?  Dan moet je hier zijn.
Authentic while still meeting SEO needs
Ik wilde er geen letter aan veranderen
Snel, accuraat, betaalbaar
Deze mensen weten waarmee ze bezig zijn
Mijn hoge verwachtingen worden keer op keer ingelost
Ze trappen niet in de val om moeilijk jargon te gebruiken
Warme samenwerking tussen bofrost* en Schrijf.be
Gelukkig met deze contentpartner
Webteksten die kleven
Interalu smart ceilings
Al vijf nieuwe grote klanten - en de teller stopt niet!
Trefzeker, duidelijk en snel.
Echt anders dan wij altijd deden
Vlamingen die Nederlanders begrijpen
Wat een verbetering!

Wat klanten zeggen

De laatste versie beantwoordt heel goed aan onze verwachtingen en verdere opdrachten sluit ik dan ook zeker niet uit!

Stijn Paredis