fbpx

Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

3 manieren om uw mail te redden van de prullenbak

Een leverancier van kantoormateriaal dacht me een plezier te doen.
Hij analyseerde mijn bestelgedrag.
En maakte een persoonlijk lijstje van terugkerende producten.
Op zich een mooi idee.
Zo bespaarde hij mij opzoekwerk bij mijn volgende order.
Toch scoorde hij bij mij geen punten. Waarom?
Zijn mail had de volgende onderwerpregel:

 

Onderwerpregel

 

 

Daarmee streek hij me meteen tegen de haren in.

  1. Spreek uw klant correct aan.
    "Salden?" Een foutje van de computer, waarschijnlijk. Maar dat doet niets af aan mijn instinctieve frons. Alleen heel goede vrienden mogen mij 'Salden' noemen. Voor u ben ik 'mevrouw'. Of 'Kathy'.
  2. Tutoyeer uw klant niet.
    Niet iedereen wil met 'je' aangesproken worden. Twijfel? Speel dan op zeker en gebruik 'u'. 
  3. Zet uw klant niet onder druk. 
    Hoezo 'mijn bestelformulier'? Beslist hij in mijn plaats dat ik iets wil bestellen? 'Uw overzichtelijke checklist' was veel minder opdringerig geweest. Want dan legde hij de nadruk op de voordelen voor mij als klant.

Zo doet u het beter

Overweegt u om een e-mail te sturen naar klanten of potentiële klanten?
Grasduin dan in onze tips. En denk goed na over de onderwerpregel.
Want is die ondermaats? Dan gaat uw bericht ongeopend de virtuele prullenbak in.


Tevreden klanten aan het woord

“Altijd een geestige kwinkslag of spitsvondige woordspeling”
Schrijvers en blijvers
De tekst spreekt verschillende doelgroepen aan
Iedereen zou deze schrijfopleiding moeten volgen
Dit is nu eens leuk samenwerken!
De teksten zijn er boenk op
Allroundtekstatleten
Uitmuntende tekst in recordtempo
Vlot maar overtuigend, speels maar professioneel
Naadloze samenwerking en een tekst die wérkt
In één rechte pennentrek naar de finish
Sommige dingen laat je beter over aan experts
Veel standbezoekers door uitnodigende tekst
Afspraken en timing altijd gerespecteerd
Onze productvoordelen spatten van het scherm
Vlamingen die Nederlanders begrijpen
Storytelling en SEO: ze gaan samen
Interalu smart ceilings
Dit copywritingbureau pakt uit met mijn verhaal
Snel én goed

Wat klanten zeggen

Hartelijk bedankt voor uw snelle reactie en nogmaals proficiat voor het geleverde werk. Wij waren ook aangenaam verrast door de inhoud van uw nieuwsbrief.

Paul Pincket
Musher Express