fbpx

Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Schrijf.beter 004

  1. In de eerste negen maanden van 2008 kwamen er 75.000 nieuwe abonnees bij, waarvan van wie de meesten tijdens het eerste kwartaal.
    ‘Waarvan’ verwijst naar zaken. Naar personen verwijs je met ‘van wie’. Ook in de verzwakte vorm (bijv. erover, erop, ermee) verwijzen deze voornaamwoordelijke bijwoorden naar zaken. Als er personen bedoeld zijn wordt het: over wie, op wie, met wie, enz.
     
  2. Zoals verwacht verminderden de opwaartse migraties van bestaande klanten, doordat omdat we onze producten in de verschillende segmenten opwaardeerden.
    ‘Doordat’ verwijst naar een oorzaak (omstandigheden, geen menselijke tussenkomst), ‘omdat’ duidt een reden aan (wel door mensen gestuurd).
     
  3. Onze klanten zijn heel trouw en mond-aan-mondreclame mond-tot-mondreclame doet wonderen: ons orderboekje staat altijd boordevol.
    En mond-op-mondbeademing is ook correct.
     
  4. Dat de Belg kampioen is in het sorteren de sortering van huishoudelijk verpakkingsafval, wist u vast al langer.
    Als de Woordenlijst en/of Van Dale een volwaardig zelfstandig naamwoord aanbiedt, moet je geen werkwoord substantiveren. Nog beter: werkwoordstijl i.p.v. naamwoordstijl en dan klinkt de zin zo: ‘Dat de Belg huishoudelijk verpakkingsafval als een kampioen sorteert, wist u vast al langer.’
     
  5. Daarom ook zijn we al de vijfde grootste op vier na grootste in België.
    Eentje is de grootste, alle andere(n) moeten op hun plaats blijven :-)
     

Tevreden klanten aan het woord

Luchtige webteksten met roestvrijstalen trefwoorden
De juiste stem voor elke doelgroep
Iedereen zou deze schrijfopleiding moeten volgen
Eindredacteur met scherpe ogen
Dit copywritingbureau pakt uit met mijn verhaal
Topteksten, hoedje af
Vlamingen die Nederlanders begrijpen
¡Fantástico!
Mijn folder doet nu het werk voor mij
Net wat een start-up nodig heeft
Er waait een nieuwe wind door onze magazines
Vlot maar overtuigend, speels maar professioneel
Schrijvers en blijvers
Nieuwsbrief laat boekingen binnenstromen
Prima tekstkwaliteit, vlekkeloze projectopvolging
Menselijk, constructief en no-nonsense
Heel herkenbaar voor onze klanten
De 'vloek der kennis' omzeild
Dwars door de Belgisch-Nederlandse taalbarrière
Je krijgt altijd sterke teksten

Wat klanten zeggen

De teksten lezen heel erg vlot! Ik heb verder geen bemerkingen: de tekst zal zo worden gebruikt. Bedankt en op naar de volgende lading. :-)

Gude Verhaert
Kluwer Opleidingen