fbpx

Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Schrijf.beter 215

3-samen-vrijdagblog

Kwaliteitsbewaking

Geen goed/fout deze week, maar een 'gouwe ouwe'-tip. Eentje die ik telkens weer moet uitleggen aan klanten die een mailing of verkoopbrief bestellen.

Want hun graficus vult dan onze tekst uit. Rechter- én linkermarge gelijk, zodat alles netjes onder elkaar staat en je 'mooie' tekstblokken krijgt. En dan gil ik: "Nee! Doe dat alstublieft niet!" En wel hierom:

  1. Uitgevulde A4-tekstblokken worden voor ons brein 'visuele blokken'. Beelden dus, die het niet hóéft te lezen. Wat wij vervolgens dan ook niet doen.
  2. Slaan we, tegen beter weten in, tóch aan het lezen? Dan vindt ons oog op het einde van een zin moeilijk het begin van de volgende zin. Het heeft geen referentiepunt om te weten waar het gebleven was. Want er zijn geen blanco stukken met verschillende lengtes op de verschillende regels.
  3. Een uitgevulde brief is geen ‘brief’. Wel, toch niet in het collectieve geheugen van de wat oudere generatie. Die verwacht een brief nog altijd traditioneel links uitgelijnd, zoals geschreven op een … typemachine.

 

Eindredactie

Ik ontplooi me hier in mijn eigen ritme.
√ Ik ontplooi me hier in mijn eigen tempo.

'Ritme' = regelmaat, 'tempo' = snelheid.
Het ritme van de muziek (bijv. salsa- of hiphopbeats) is niet hetzelfde als het tempo van dat nummer (snel of traag).

 


Tevreden klanten aan het woord

Om een voorbeeld aan te nemen!
Hun webteksten maken ons webontwerp nog krachtiger
Onze baseline ligt lekker
Meer dan schrijven
Teksten die meeleven
In één rechte pennentrek naar de finish
English, in other words
Een tekst die uitnodigt tot actie: net wat ik verwachtte!
De 'vloek der kennis' omzeild
Our main selling points stood out perfectly
Eerdere samenwerking opende deuren
Meteen dol op de schrijfstijl
Overtuigende mailing tegen scherpe prijs
Mijn e-mailing is onweerstaanbaar
Ze wisten meteen wat ik wilde
Inlevingsvermogen verdient respect
Tien voor thee én voor taal
Schrijf.be respecteert onze inhoudelijke boodschap
Samen tot unieke communicatiestijl komen
Voorkeurspartner voor mij én voor mijn klanten

Wat klanten zeggen

Jullie URL zegt het allemaal. Jullie schrijven en jullie schrijven uitstekend. Punt.

Jochen Van Coillie
Mediatopper