fbpx

Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Empathisch schrijven

Schrijf vóór uw lezer in plaats van óver uzelf. Kruip in de huid van uw prospect en bouw uw tekst op vanuit zijn beleving. Speel zijn directe voordelen uit en weerleg zelf alle bezwaren. Zo toont u dat u in huis hebt wat hij nodig heeft. 

Creëer een gevoel van herkenning

Empthisch schrijvenOnlangs een discussie gehad met een klant over de tekst van een e-mailing. Die moest bedrijfsleiders ervan overtuigen om voor zijn diensten te kiezen. Schrijf.be leverde keurig zijn tekstvoorstel af. En toen gingen de poppen aan het dansen ...

Help, ons bedrijfsimago!

"Dit kunnen we toch niet maken?! U zegt haast niets over onze diensten zelf, of over ons ISO-certificaat. En dan de woordkeuze – het lijkt wel voor een student geschreven."

Mijn "Dat is het ook, meneer", goot olie op het vuur.

"Maar begrijpt u eigenlijk wel welk imago we willen uitstralen? Wij willen echte kmo-partners zijn! Actief luisteren naar wat ze nodig hebben. Wij zijn hun probleemoplossers."

"Dat doet me plezier", antwoordde ik, "want precies daarom schreven we de e-mailing ook vanuit hun belevingswereld. En niet vanuit de uwe."

Toen legde ik uit waarrond copywriting draait: empathie!

Dat ben ik!

Wanneer raakt uw tekst de gevoelige snaar bij een prospect? Wanneer respecteert een klant uw bedrijf?

Als hij zich begrepen voelt.

Het gevoel krijgt van: "Hé, dat ben ik! Deze tekst gaat over mijn problemen, mijn dromen, mijn wensen. In lekker eenvoudige woorden en gemakkelijke zinnen."

Uw prospect leest dus pas verder, als hij voelt dat u hém belangrijker vindt dan uzelf, uw bedrijf, product of dienst.

U bént uw bedrijfsimago

Identificeert u zich met uw lezer? Dan identificeert hij zich met uw tekst. En is hij luisterbereid.

Maar vindt u dat u toch jargon moet gebruiken? Moeilijke zinnen? Denkt u dat uw prospect zelf wel uitdoktert hoe hij van uw product of dienst beter wordt?

Dan schuift uw mailing, brochure of webtekst over zijn hoofd heen. Erger nog: dan ondermijnt u zelf uw 'bedrijfsimago'. Want dát staat of valt met de mate waarin hij zich door u begrepen voelt.

Raak ik de juiste snaar? Test:

De lezer is niet uw lezer. U bent zijn schrijver.

Moraal van het verhaal? Om te scoren met een tekst, moet u zich wegcijferen. Denken als uw klant. Uw klant worden.

En precies daarin is een externe copywriter sterk. Probeer maar eens.

 

Oh ja: hoe verging het mijn argwanende klant? Hij was overtuigd. En stuurde de e-mailing haast ongewijzigd door. En die werd – met de bijbehorende 'landingspagina' op zijn website – een succes.


Tevreden klanten aan het woord

Nieuwsbrief laat boekingen binnenstromen
Scherp, snel, en sympathieker dan Statler en Waldorf
Schrijf.be bulkt van het schrijftalent
De webtekst lokt zoekrobotten
Snel en efficiënt. Ook voor starters!
Mijn perfecte match
De tekst past bij mij
Voorkeurspartner voor mij én voor mijn klanten
Uitstekend! En die score geef ik zelden
Snelheid, vriendelijkheid en opvolging
Tien voor thee én voor taal
SEO-webteksten die Google én bezoekers verleiden
Zó anders dan wat je elders leest!
Heel herkenbaar voor onze klanten
Mijn klant keurde de tekst zonder wijzigingen goed
Flexibel, grondig en eerlijk
Hartelijk en duidelijk, boeiend en concreet
Huis van vertrouwen – zonder voorbehoud
Echte woordkunstenaars
Samen tot unieke communicatiestijl komen

Wat klanten zeggen

De resultaten van de mailing zijn beter dan we verwacht hadden: 20%! Heb je trouwens al eens overwogen om mee te doen aan de Gouden Veercompetitie?

Danny Cools
Softwize