fbpx

Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Uw klant als kleuter: storytelling

storytelling bedtimestoryVerhalen zijn voor alle leeftijden: net zo goed voor kleuters als voor uw klanten. Dat maken deze drie storytellingtips duidelijk. Ken uw publiek, hou uw verhaal simpel en stop er gevoel in.

Leest u soms voor aan een kleuter? Dan doet u dat met verschillende stemmetjes. En zorgt u ervoor dat het verhaal bij zijn leeftijd en karakter past? U wijst vast ook op de mooie plaatjes. Resultaat: hummels die aan uw lippen gekluisterd zijn. En smeken om “Alsjeblieft, nog ééntje …”. Het gekke is dat we als volwassenen nog altijd zo reageren – dus ook uw klanten.

Vertel uw verhaal goed en kluister klanten aan uw merk.

Storytelling: 3 dingen die uw klanten en kleuters gemeen hebben

Vertelt u uw bedrijfsgeschiedenis goed? Dan kluistert u uw klant aan uw merk. Leer van uw kleuter over storytelling:

  1. Ken uw publiek: kiest u een sprookje over schattige prinsessen voor een stoere knaap van vijf? Ai: inpakken en wegwezen! Weet wie u voor u hebt en stem uw verhaal erop af. Onderzoek uw doelgroepen en pas uw verhaal aan.
  2. Hou het eenvoudig: is uw verhaal te moeilijk of te lang? Dan hangt uw koter na twee minuten in de gordijnen, of zeurt hij om snoep. Ook de aandachtsboog van uw klant is kort. Kom dus snel to the point.
  3. Toon echte emotie: ratelt u een grappig relaas over een konijn af zónder dat u uw tanden over uw onderlip legt of luid ‘ooooh’ roept? Dan snibt een kind: “Je doet het niet juist!”. Ook klanten willen voelen dat uw verhaal – en dus uw bedrijf – geloofwaardig en oprecht is. Wees niet bang om emotie in uw bedrijfsverhaal te verwerken. Al hoeft dat niet met tanden.

Storytelling voor het slapengaan

Stop uw klant onder met een mooi verhaal. Pas onze drie tips toe en schets een warm en levendig beeld van uw merk. Zo slaapt hij op beide oren wanneer hij met u onder de wol kruipt.


Tevreden klanten aan het woord

Scherp, snel, en sympathieker dan Statler en Waldorf
Schrijf.be respecteert onze inhoudelijke boodschap
Teksten van de bovenste plank
Vertalen en herschrijven: dát zochten we
Technische inhoud helder verwoord
Je weet op voorhand dat het goed komt
Storytelling en SEO: ze gaan samen
Door dat Vlaamse tintje zijn we geloofwaardiger
Mijn hoge verwachtingen worden keer op keer ingelost
We garanderen ook kwaliteit voor onze Vlaamse teksten
Ik de cijfers, zij de letters
Het hart van onze website
Ik bestelde te laat, en toch was mijn tekst op tijd klaar!
Wat als uw freelance-copywriter ermee kapt?
Mijn klant keurde de tekst zonder wijzigingen goed
Vlot maar overtuigend, speels maar professioneel
Zij doen de goede dingen, en ze doen de dingen goed
Drukkersjargon professioneel vervlaamst
Deze mensen weten waarmee ze bezig zijn
Dwars door de Belgisch-Nederlandse taalbarrière

Wat klanten zeggen

Jullie beperkten zich niet tot het (betere) schrijfwerk, maar hielpen ook het concept mee bedenken. Dat alles in een bijzonder korte tijdspanne. Als je 't mij vraagt: pure klasse!

Kris Marissens
ByteMe Design