fbpx

Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Pr omarmt contentmarketing

Contentmarketing lijkt pr uit het veld te slaan. Maar niets is minder waar. Verzoen contentmarketing met pr in een overkoepelende contentstrategie. Stel gezamenlijke plannen en richtlijnen op, creëer een duidelijk doelpubliek en analyseer élke actie.

prPublic relations (pr) en contentmarketing sluiten elkaar niet uit. Integendeel: het zijn twee handen op een buik. Staat de eerste in voor earned media, dan zet de tweede alles op owned media. Ontdek hoe u contentmarketing en pr op één lijn krijgt.

Van pr naar contentmarketing en terug

Pr-specialisten staan in voor earned media. Hun takenpakket:

  • Ze richten de spots op belangrijk nieuws via traditionele media: kranten, radio, tv, …
  • Ze smeden nauwe banden met journalisten.
  • Ze zetten spraakmakende campagnes op touw.

Contentmarketeers vullen dit aan via owned media:

  • Ze kaderen als geloofwaardige expert producten of diensten.
  • Ze creëren conversie.
  • Ze werken crossmediaal en interageren.

Pr-pro’s zijn publieksopwarmers. Contentmarketeers warmhouders.

Zo helpen pr en contentmarketing elkaar

Traditionele media moeten meer en meer terrein afstaan aan de nieuwe kanalen. Sociale media, fora, blogcommentaarvakken, … Uw merk is nergens veilig – zeker niet sinds de komst van de smartphone. Toch blijft de pr-afdeling een onmisbare schakel. Laat uw contentmarketeers samen met uw pr-pro’s de volledige contentstrategie opstellen.

Wie doet wat? Pr-medewerkers prikkelen de nieuwsgierigheid van uw prospects. Zij zijn de publieksopwarmers. En de contentmarketeers? Die houden uw publiek warm: ze pakken het in met deskundige tips en eerlijke raad.

4 tips voor een gezamenlijke contentstrategie

Draai de neuzen van uw pr-pro’s en contentmarketeers in dezelfde richting:

  1. Laat hen samen een contentkalender en onlinestrategie maken.
  2. Stel duidelijke richtlijnen op qua stijl, focus, taakverdeling, …
  3. Meet en analyseer regelmatig: wat in de pers verschijnt, maar ook online – via webanalytics.
  4. Creëer een duidelijk doelpubliek: mik op een niche of concrete doelgroep.

Zo, staan de neuzen bij u al goed? Nee? Snel aan de slag met onze tips dan!


Tevreden klanten aan het woord

Topteksten, hoedje af
Mijn copywriter laat me scoren in Google én bij mijn klanten
Onvoorstelbaar knap werk
Wegbereiders van de betere zin
Snel én goed
De 'vloek der kennis' omzeild
Net wat een start-up nodig heeft
Schrijf.be bracht vaart in de Batavus-website
Snel, deskundig en accuraat
Meteen op dezelfde golflengte
Onze productvoordelen spatten van het scherm
Sterke content, stipt op tijd geleverd
Uitstekende partner voor elke taalklus
A pleasure to work with, from beginning to end
Webteksten die kleven
Zot zeg hoeveel beter die tekst wordt!
De teksten zijn er boenk op
Jullie advies kwam heel goed van pas!
Een tekst die uitnodigt tot actie: net wat ik verwachtte!
Uitmuntende tekst in recordtempo

Wat klanten zeggen

Bedankt voor de tekst!  We vinden hem heel goed!
Er hoeven geen aanpassingen te gebeuren.

Els Maes
NIKO