fbpx

Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Aladdin en mobiele marketing

Aladdin wist al dat wrijven of 'swipen' een machtig middel was. Zoals in mobiele marketing. Zet in op het toegenomen gebruik van smartphones. En boor een enorm businesspotentieel aan.

De basis voor mobiele marketing? Maak uw site mobile friendly.

Aladdin wrijft over een lamp, en er verschijnt een geest die álles kan. Smartphones werken net zo. Laat u uw klanten en prospects erover ‘wrijven’ of swipen? Met een slimme mobiele marketing-strategie? Dan boort u een enorm businesspotentieel aan.

Smartphones veroveren de wereld

Bijna de helft van de Belgen heeft een smartphone:

  • driekwart neemt hem overal mee naartoe
  • de helft surft er élke dag mee
  • driekwart gebruikt zijn smartphone tegelijk met andere media (tv, krant, …)

De smartphone stuurt onze maatschappij aan. Zorg dus dat uw bedrijf niet achterblijft: zet in op mobiele marketing.

Vermijd mobiele frustratie.

Mobiele marketing: maak uw website mobile friendly

Mobiele marketing? Begin met uw website geschikt te maken voor mobiele surfers. Want dat:

  1. is comfortabeler voor uw bezoekers – ze komen graag terug
  2. wordt gewaardeerd door Google – u komt hoger in zijn ranking

Drie tips voor een ‘mobile friendly’ website:

Mobiele marketing-tip 1: ga voor een responsive design

Vraag uw webbouwer naar een responsive webdesign. Uw site past dan automatisch de  schermweergave aan aan het toestel waarmee u surft. Zoomen en scrollen? Niet nodig! Vermijd ook lange video’s, foto’s in te hoge resolutie of loodzware documenten. Die vertragen de laadtijd én verbruiken veel data. En uw bedrijf wil toch niet voor frustratie zorgen?

Mobiele marketing-tip 2: mik op lokaal gebruik

Mobiele surfers zoeken vaak naar lokale informatie. Onderweg – of zelfs aan uw winkelrekken. Houd dat in het achterhoofd voor uw mobiele marketing:

  • zet uw adres en openingsuren bovenaan
  • maak uw telefoonnummer(s) aanklikbaar
  • verzamel reviews van uw producten of diensten

Mobiele marketing-tip 3: geef de nodige info snel

Een mobiele surfer wil zijn info snel. Houd uw copy dus kort. Doe de piramidetest. En mik op veel CTA’s.


Tevreden klanten aan het woord

In één rechte pennentrek naar de finish
De teksten zijn er boenk op
Samenwerking als een geoliede machine
Ik had meteen door dat ze écht met hun vak bezig zijn
Dit is nu eens leuk samenwerken!
Het resultaat overtrof mijn verwachtingen
Drukkersjargon professioneel vervlaamst
Onze productvoordelen spatten van het scherm
Kill our darlings, please
Taalvirtuoos komt aan zijn trekken
Valse noot? Toch mooi lied!
Zó anders dan wat je elders leest!
Zij doen de goede dingen, en ze doen de dingen goed
Mijn folder doet nu het werk voor mij
Snel, accuraat, betaalbaar
Vertalen en herschrijven: dát zochten we
Met glans geslaagd voor ‘les parisiens’
Samen tot unieke communicatiestijl komen
Boodschap gesnapt én goed verwoord
Echt anders dan wij altijd deden

Wat klanten zeggen

Ik vind het Hyundai-artikel heel leuk. Mijn klant heeft er maar enkele wijzigingen in aangebracht. Globaal gezien is hij (en ik) uiterst tevreden.

Stephanie Padt