fbpx

Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Wat is een hashtag?

De hashtag is een instrument om merkbewustzijn, interactie en klantloyaliteit op te bouwen. Ook in zakelijke communicatie. Maar hanteer de # wijs: reageer snel, deel interessante info en overdrijf niet.

hashtagDe hashtag is niet weg te slaan uit communicatie. Ontdek hoe hashtags gebruiken u nieuwe prospects oplevert.

What the hashtag?

Een hashtag combineert het letterteken # met een woord of woordgroep. 

Let op: zonder spaties! Hij groepeert berichten over een specifiek thema op Twitter, Facebook en Instagram. Maar ook op Google+ en Pinterest.

#kampwaes bundelt op Twitter bijvoorbeeld alle tweets rond het programma Kamp Waes. Tikt u #kampwaes in de zoekbalk? Dan krijgt u in een oogwenk alle buzz over uw favoriete show.

Geen content zonder hashtags.

Hanteer hashtags wijs

Zo creëert u hashtag-magie:

  • Speel kort op de bal: volg trending topics* en reageer razendsnel. Teistert een #hittegolf ons land en verkoopt u opblaasbare zwembaden? Kaats dan de bal snel terug en tweet bijvoorbeeld: “Omzeil de #hittegolf met [xx]: bestel nu en plons morgen in uw zwembad”. Oververhitte prospects vinden u in een vingerknip.
  • Creëer buzz: lanceert u een nieuw product of actie? Verbind uw campagne aan interessante trending topics. Zo surft uw campagne mee op de hype en rolt ze over de tongen. Deze internationale merken deden het u voor.
  • Doseer: overdaad schaadt, ook bij hashtags. Zet in op één trending topic. Of maak zelf een niche-hashtag. Post u bijvoorbeeld iets over uw vegetarisch restaurant in Gent? Ja, met #veggiefood bereikt u duizenden mensen, over de hele wereld. Maar probeer het eens met #VeggieGent. En lok zo de tien toeristen die in Gent op zoek zijn naar een vegetarisch maal.

Waarom uw bedrijf hashtags moet gebruiken

Hashtags werken ook in een b2b-context. Gebruik ze goed en u wint driedubbel:

  1. Merkbewustzijn: door u in trending discussies te mengen, plant u een zaadje in het hoofd van prospects. Ze onthouden uw naam en raken betrokken bij uw merk.
  2. Interactie: door vaak te polsen waarmee klanten bezig zijn, wat hen interesseert en wat ze willen, bouwt u een goede klantrelatie op.
  3. Klantloyaliteit: door regelmatig in te pikken op trending topics met details over uw bedrijfsgeschiedenis en dagelijkse werking, raakt uw klant vertrouwd met en gehecht aan uw bedrijf.

Conclusie? Laat u niet afschrikken door de hashtag. Meer nog: maak er uw vriend van. Uw klanten volgen vanzelf.

* Trending topic: een van de meest besproken onderwerpen van het moment in een sociaal netwerk.


Tevreden klanten aan het woord

Schrijf.be denkt met u mee
Meer dan schrijven
Ik wilde er geen letter aan veranderen
Hun tekst geeft meteen weer waarvoor wij staan
Onze baseline ligt lekker
Verkiezingswebsite doen opvallen? Schrijf.be bellen!
Ik verwachtte het beste … en kreeg nog beter
Een baken van kwaliteit
“Altijd een geestige kwinkslag of spitsvondige woordspeling”
Hun teksten zijn bondig en fris van toon
Een constant, hoog niveau
Technische inhoud helder verwoord
Jullie advies kwam heel goed van pas!
Sprookjesachtige samenwerking
Ik wist wat ik wilde en Schrijf.be bezorgde het mij
Efficiënt, makkelijk én snel
Trefzeker, duidelijk en snel.
Schrijf.be verzekert me van sterke teksten
Gestructureerd als een ISO-bedrijf en flexibel op de koop toe!
Uitstekende partner voor elke taalklus

Wat klanten zeggen

Wij vonden het erg aangenaam om met jullie samen te werken!
Heel hartelijk bedankt voor al jullie inzet en service, en graag tot ziens!

Kristien Verbraeken
Vlaamse Overheid