Ga voor Facebook Live en sta oog in oog met uw prospect
Hoe organiseert u een Facebook Live met resultaat? Ga aan de slag met deze vijf tips:
- Pak uw publiek in met boeiende inhoud.
- Praat met uw doelgroep.
- Laat weten wanneer uw Facebook Live-sessie plaatsvindt.
- Denk aan een technische check voor u begint uit te zenden.
- Hou uw doelgroep vast.
Waar is mijn doelgroep? Hier is uw doelgroep! Op Facebook duh, waar iedereen is. Maar wat vertelt u hen? Een plat verkooppraatje in snoeiharde marketingtaal? Nee, u kiest vast voor contentmarketing. En met Facebook Live brengt u uw verhaal wel héél dicht bij uw doelgroep.
Facebook wat? Facebook Live!
Facebook Live: daarmee maakt u filmpjes die rechtstreeks op uw bedrijfspagina verschijnen. Brr – een beetje eng, dat is waar, maar ideaal voor celebrity branding, evenementenmarketing, … en ú. Want u hebt expertise om te delen. Of misschien laat u met Facebook Live gewoon graag zien wat voor een fantastisch bedrijf u hebt!
(A)live and kicking! Tips voor Facebook Live in b2b
Onvoorbereid in uw selfiecam staren tijdens een livestream? Aargh. Wapen uzelf met deze tips.
Facebook Live-tip 1: kies voor inhoud
Facebook Live is geen verkoopmiddel. Wel een kanaal voor contentmarketing waarmee u uw publiek boeit en blijft boeien. Hoe? Laat hen rondneuzen achter de schermen, geef tips – bijvoorbeeld via een tutorial – of richt uw camera op een gloednieuw product. De mogelijkheden zijn eindeloos. Ga voor een unieke, herkenbare aanpak en spring uit de band.
Facebook Live-tip 2: ga in dialoog
Om content te delen, maak ik wel een gewone video, denkt u. Ehm, Facebook Live is meer dan content delen. Want u staat er rechtstreeks in contact met uw doelgroep. Grijp die buitenkans. Begroet mensen, neem afscheid, laat namen vallen van wie u volgt. En beantwoord vragen die binnenlopen via de chat. Zo voelen uw kijkers zich betrokken en leert u wat hen bezighoudt. Win-winsituatie!
Facebook Live-tip 3: maak uw publiek warm
Laat mensen op voorhand weten wanneer u live gaat. Geef een hint over wat ze mogen verwachten. Doop uw uitzending met een swingende titel om meer nieuwsgierigen te lokken.
Facebook Live-tip 4: controleer uw netwerkverbinding
Now you see me, now you don’t. Niets zo vervelend als een beeld dat hapert of wegvalt. Uw ongeduldige kijker haakt af. Controleer dus uw netwerkverbinding voor u begint te filmen.
Facebook Live-tip 5: brei een vervolg
Voor u afsluit, werpt u de kijkers een duidelijke call to action toe. Vraag hen om zich te abonneren op uw livestreams, zodat ze een melding krijgen wanneer u live gaat. Facebook Livevideo’s blijven overigens bewaard en verschijnen later als gewone video op uw pagina. En wie weet pikt iemand – of zelfs de massa – hem dan wel op.
Onvoorbereid in uw selfiecam staren tijdens een livestream? Aargh.
En … wat levert het u op?
Facebook Livevideo’s bereiken een groot publiek. Hebt u een unieke insteek die waarde levert aan uw kijkers? Dan nestelt u zich in hun hoofden én harten. Resultaat? Een grotere onlinefanbase en een betrokken doelgroep. Probeer het uit!