fbpx

Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

De kleuren van de sociale media

Hou rekening met de verschillende persoonlijkheden van uw volgers: varieer uw posts en blogberichten zo zodat u telkens een andere groep aanspreekt.

sociale mediaGaat u in dialoog met uw klanten? Via uw blog, Facebook of Twitter? Goed zo: met contentmarketing kweekt u een fanbase, en daaruit vloeien trouwe klanten voort. Toch als u een schrijfstijl hanteert die hen ligt. Zorg er dus voor dat elk lezerstype aan zijn trekken komt.

Vier kleuren: vier stijlen

Haal de mosterd bij het DISC-model: vier persoonlijkheden (Dominant, Inspirerend, Stabiel en Consciëntieus) op twee polen (extravert/introvert en mensgericht/taakgericht). Wilt u een breed publiek aanspreken? Varieer dan uw Facebook-posts, tweets, LinkedIn-updates en uw blogberichten met die vier persoonlijkheden in gedachten. Zo biedt u voor elk wat wils:


1. Geel: entertainend facebooken

Inspirerend, invloedrijk, extravert, mensgericht. Een gele persoonlijkheid is een enthousiaste spring-in-’t-veld. Die eens goed wil lachen, verrast wil worden, en altijd op zoek is naar nieuwe ideeën. Doe eens zot op Facebook: zo spreekt u uw gele klanten aan.


2. Rood: rechttoe rechtaan tweeten

Dominant, direct, extravert, taakgericht. Rode persoonlijkheden hebben lak aan blabla. ‘Probleem? Oplossing!’ is hun stijl. Een strakke tweet waarin u kort en krachtig uw boodschap overbrengt. Rechttoe, rechtaan.


3. Groen: leerzaam linkedinnen

Stabiel, steunend, introvert, mensgericht. Groene persoonlijkheden kiezen voor zekerheid. En steunen op uw hulpvaardige expertise. Vertrek op LinkedIn vanuit ‘wij kennen elkaar’, of geef hen een houvast als u hen iets nieuws leert. ‘Dit wist u al. Wist u ook dit?’

 
4. Blauw: doorwrocht bloggen

Consciëntieus, correct, introvert, taakgericht. Blauwe persoonlijkheden zijn op zoek naar het ‘waarom’. Wilt u hen aanspreken met uw blogpost of whitepaper? Staaf uw raadgevingen dan met feiten en cijfers, met pro’s en contra’s.

Niet allemaal tegelijk

Wat u vooral niet moet doen? Proberen om iedereen aan te spreken in één bericht of nieuwsbrief. Want zo valt uw post tussen wal en schip. Maak uw keuze, en varieer.


Tevreden klanten aan het woord

Ze wisten meteen wat ik wilde
Overtuigende mailing tegen scherpe prijs
Mijn e-mailing is onweerstaanbaar
Deze mensen weten waarmee ze bezig zijn
Er waait een nieuwe wind door onze magazines
Ik ga met een gerust hart slapen
Schrijf.be bulkt van het schrijftalent
Engels, met andere woorden
Teksten vertaald … én verbeterd!
Ik blijf terugkomen voor de originaliteit
Het hart van onze website
Best confronterend, maar ook léuk
Interalu smart ceilings
Prima tekstkwaliteit, vlekkeloze projectopvolging
Schrijf.be respecteert onze inhoudelijke boodschap
Zot zeg hoeveel beter die tekst wordt!
Voorkeurspartner voor mij én voor mijn klanten
Verkiezingswebsite doen opvallen? Schrijf.be bellen!
SEO-webteksten die Google én bezoekers verleiden
Topteksten, hoedje af

Wat klanten zeggen

Heel erg bedankt voor mijn herwerkte tekst! Ik ben er heel tevreden mee!

An Wens