fbpx

Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Tekstinconsistentie verwart

inconsistentie taalWist u dat u ook zonder taalfouten kunt afgaan als een gieter?

Dat gebeurt wanneer u niet consequent in uw taalgebruik bent, waardoor de uniformiteit verloren gaat:

  • eigen productnamen verschillend gespeld (hoofd- of kleine letter, streepje of spatie)
  • ‘u’-berichten afgewisseld met ‘je’-posts
  • mengelmoes van punten en puntkomma’s, hoofd- en kleine letters in opsommingen

Zijn zulke dingetjes pietluttig in uw ogen?

Dan geef ik u gelijk. Maar sommige van uw klanten niet. Die projecteren het enige wat zij van u zien - slordigheden - op u en uw bedrijf. En op uw diensten of producten.

Uw stijlgids brengt raad

Het Groene Boekje, de Nederlandse spraakkunst en de BIN-normen leggen niet alle taalkwesties vast.

Daarom hanteert Schrijf.be al sinds 2001 taalafspraken, die ú een uniforme schrijfstijl garanderen. We bundelden ze voor u in de Schrijf.be-Stijlgids.


Tevreden klanten aan het woord

Nieuwe generatie klanten vraagt om nieuwe generatie copywriters
Verkiezingswebsite doen opvallen? Schrijf.be bellen!
Onze uitnodiging was een groot succes
Interalu smart ceilings
Hun teksten zijn bondig en fris van toon
Het hart van onze website
Snel en professioneel: wat wil je nog meer?
Vlamingen die Nederlanders begrijpen
Trefzeker, duidelijk en snel.
Dé bestemming voor uw toeristische communicatie!
Schrijf.be respecteert onze inhoudelijke boodschap
In één woord? Kwaliteit!
Efficiënt, makkelijk én snel
SEO-experts en taaladepten in één
A pleasure to work with, from beginning to end
Een baken van kwaliteit
Met glans geslaagd voor ‘les parisiens’
Samenwerking als een geoliede machine
Mijn e-mailing is onweerstaanbaar
Onze nieuwe website straalt!

Wat klanten zeggen

Ik was echt tevreden met uw hertaling. Het gaf ons een mooi opgebouwde tekst die we zeker voor onze consumers kunnen gebruiken. 

Anne-Françoise Meurant
Heel