fbpx

Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Hoe vaak mag u bloggen?

hoe vaak bloggenHebt u een bedrijfsblog? Dan vraagt u zich vast af hoe vaak u daarop het beste post. 

Het antwoord? Vaak. Softwarebedrijf HubSpot analyseerde de bloggegevens van zijn eigen klanten. En toonde aan dat het voor bedrijven loont om meer dan 16 keer per maand te bloggen.

De belangrijkste conclusies? 

  • Bedrijven die meer dan 16 blogs per maand publiceren, trekken 3,5 keer meer websiteverkeer aan dan bedrijven die er hoogstens 4 posten. 
  • Die stijging is te zien bij b2b- én b2c-bedrijven, met een iets groter voordeel voor b2c-bedrijven.
  • Frequente bloggers (> 16 blogs per maand) halen 4,5 keer meer prospects binnen dan bedrijven die minder dan 5 keer per maand bloggen. 

Bloggen: goudmijn voor kleine bedrijven

Opvallend: HubSpot toont aan dat het vooral voor kleine bedrijven (< 25 werknemers) opbrengt om veel te bloggen.

Bloggen zij meer dan 11 keer per maand? Dan trekken ze dubbel zoveel prospects aan als concurrenten die 6 tot 10 keer per maand bloggen.

En het gaat verder:

  • Kleine bedrijven die meer dan 11 keer per maand bloggen, krijgen 3 keer meer websitebezoekers dan hun concurrenten die nauwelijks of niet bloggen (0 of 1 keer per maand). Ze krijgen ook 2 keer meer websitebezoekers dan concurrenten die 2 tot 5 keer per maand bloggen. 
  • Grote bedrijven lokken bijna 2 keer meer verkeer naar hun website dan concurrenten die nauwelijks of niet bloggen. 

Conclusie: bloggen brengt op

Hoe vaak u dus mag bloggen? Minstens 3 keer per week, volgens HubSpot. Met een continue blogstroom toont u uw klanten en prospects dat uw bedrijf leeft

Bovendien werkt het voordeel van uw blog door: surfers stoten via Google op uw oude blogposts. En komen zo ... netjes op uw eigen website terecht. 

Meer weten? Hier leest u hoe uw blog uw bedrijfsimago opblinkt


Tevreden klanten aan het woord

Dé bestemming voor uw toeristische communicatie!
Mijn technische wereld helder uitgelegd
Exact wat ik zocht
Sodexo en Schrijf.be: een klinkend partnerschap
Teksten die kleur geven aan onze visie
Open en duidelijk
Jullie advies kwam heel goed van pas!
Uitstekend! En die score geef ik zelden
Deze mensen weten waarmee ze bezig zijn
Missie en visie? Roep er een buitenstaander bij
Mijn hoge verwachtingen worden keer op keer ingelost
Wat als uw freelance-copywriter ermee kapt?
Zó anders dan wat je elders leest!
De tekst past bij mij
Samenhangend geheel van alle elementen
Ze trappen niet in de val om moeilijk jargon te gebruiken
Hun mailing loste onze hoge verwachtingen in
SEO door wie zelf bovenaan in Google staat
Nieuwe generatie klanten vraagt om nieuwe generatie copywriters
Tone of voice ons op het lijf geschreven

Wat klanten zeggen

Ik had het zo goed niet kunnen zeggen. Dank!

Hans Van Baarle
Kinerent