Krijg nieuwsbrief

Please enable the javascript to submit this form

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

3 manieren om uw mail te redden van de prullenbak

Een leverancier van kantoormateriaal dacht me een plezier te doen.
Hij analyseerde mijn bestelgedrag.
En maakte een persoonlijk lijstje van terugkerende producten.
Op zich een mooi idee.
Zo bespaarde hij mij opzoekwerk bij mijn volgende order.
Toch scoorde hij bij mij geen punten. Waarom?
Zijn mail had de volgende onderwerpregel:

 

Onderwerpregel

 

 

Daarmee streek hij me meteen tegen de haren in.

  1. Spreek uw klant correct aan.
    "Salden?" Een foutje van de computer, waarschijnlijk. Maar dat doet niets af aan mijn instinctieve frons. Alleen heel goede vrienden mogen mij 'Salden' noemen. Voor u ben ik 'mevrouw'. Of 'Kathy'.
  2. Tutoyeer uw klant niet.
    Niet iedereen wil met 'je' aangesproken worden. Twijfel? Speel dan op zeker en gebruik 'u'. 
  3. Zet uw klant niet onder druk. 
    Hoezo 'mijn bestelformulier'? Beslist hij in mijn plaats dat ik iets wil bestellen? 'Uw overzichtelijke checklist' was veel minder opdringerig geweest. Want dan legde hij de nadruk op de voordelen voor mij als klant.

Zo doet u het beter

Overweegt u om een e-mail te sturen naar klanten of potentiële klanten?
Grasduin dan in onze tips. En denk goed na over de onderwerpregel.
Want is die ondermaats? Dan gaat uw bericht ongeopend de virtuele prullenbak in.

Reageer