fbpx

Maandelijkse tip?

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu
title: Verdiep u in content en wordt adviseur.
Google Tracking ID: UA-71056061-8

Contentmarketeer: van verkoper naar adviseur

U maakt nogal een switch mee als contentmarkeer: van verkoper naar adviseur. Bent u bang dat uw advies tot weinig verkoop leidt? Wees gerust: die conversie volgt vroeg of laat vanzelf. Zeker met deze tips:

Een contentmarketeer is bescheiden

Contentmarketing zet uw wereld op zijn kop. Plots brengt u uw product of dienst helemaal anders aan de man.

  • vroeger: U schreeuwde het van de reclamedaken. En maar hameren hoe goed u wel bent! Hoe meer promopraatjes, hoe liever.
  • nu: Als contentmarketeer zet u uw ego opzij. Het draait niet om u, maar om uw prospect. Help hem. Adviseer hem.

Zó nieuw is de adviesaanpak trouwens ook weer niet. Bandenbedrijf Michelin was in de negentiende eeuw al een contentmarketeer avant la lettre.

Het draait niet om u, maar om uw prospect.

Een contentmarketeer is behulpzaam

Adviseren als contentmarketeer: allemaal goed en wel. Maar wát hebt u te vertellen? Doe aan:

  • contentcreatie: Maak zelf nieuwe teksten. Giet bijvoorbeeld uw FAQ’s in een lijstje. Of schrijf een blog met uw beste tien tips aller tijden.
  • contentcuratie: Deel relevante content van anderen, met bronvermelding. Zo hoeft u niet telkens zelf het warm water uit te vinden.

Een contentmarketeer is sociaal

Oké, u bent klaar met uw inhoud. Tijd voor de grote contentshow! Maar hoe lokt u als contentmarketeer toeschouwers naar uw zaal? Via:

Google – Uw prospect zoekt informatie via internet. Zorg ervoor dat ú bovenaan in zijn zoekresultaten opduikt, bijvoorbeeld met SEO-silo’s.

social mediaFacebook, Twitter, LinkedIn, … Allemaal kanalen die u een free podium aanbieden. Kruip erop en verover de harten van uw prospects.

Wilt u zich nog beter wapenen? Vraag raad aan Schrijf.be, dan gaan we samen de strijd aan.

Tevreden klanten aan het woord

Immoventura door Luc Kiebooms
Vertalen en herschrijven: dát zochten we
Precies wat we in gedachten hadden
Samen tot unieke communicatiestijl komen
Smaakt naar meer – veel meer
Dynamische taalprofessionals
Echte woordkunstenaars
Onze uitnodiging was een groot succes
GigaBuild
Vlamingen die Nederlanders begrijpen
Ik verwachtte het beste … en kreeg nog beter
Timing altijd stipt gerespecteerd
Teksten onder stroom
Al onze troeven op één blad
Betrouwbaar, professioneel én creatief met taal
Snel, accuraat, betaalbaar
Mijn technische wereld helder uitgelegd
Eén blik op jullie website en ik was overtuigd
Copywriter met oog voor onze eigenheid
Zó anders dan wat je elders leest!

Wat klanten zeggen

Heel goed geschreven, An! Het was zo dat ik het ook in gedachten had.
Evy De Troch
NBN