Contentmarketeer: van verkoper naar adviseur
U maakt nogal een switch mee als contentmarkeer: van verkoper naar adviseur. Bent u bang dat uw advies tot weinig verkoop leidt? Wees gerust: die conversie volgt vroeg of laat vanzelf. Zeker met deze tips:
Een contentmarketeer is bescheiden
Contentmarketing zet uw wereld op zijn kop. Plots brengt u uw product of dienst helemaal anders aan de man.
- vroeger: U schreeuwde het van de reclamedaken. En maar hameren hoe goed u wel bent! Hoe meer promopraatjes, hoe liever.
- nu: Als contentmarketeer zet u uw ego opzij. Het draait niet om u, maar om uw prospect. Help hem. Adviseer hem.
Zó nieuw is de adviesaanpak trouwens ook weer niet. Bandenbedrijf Michelin was in de negentiende eeuw al een contentmarketeer avant la lettre.
Het draait niet om u, maar om uw prospect.
Een contentmarketeer is behulpzaam
Adviseren als contentmarketeer: allemaal goed en wel. Maar wát hebt u te vertellen? Doe aan:
- contentcreatie: Maak zelf nieuwe teksten. Giet bijvoorbeeld uw FAQ’s in een lijstje. Of schrijf een blog met uw beste tien tips aller tijden.
- contentcuratie: Deel relevante content van anderen, met bronvermelding. Zo hoeft u niet telkens zelf het warm water uit te vinden.
Een contentmarketeer is sociaal
Oké, u bent klaar met uw inhoud. Tijd voor de grote contentshow! Maar hoe lokt u als contentmarketeer toeschouwers naar uw zaal? Via:
Google – Uw prospect zoekt informatie via internet. Zorg ervoor dat ú bovenaan in zijn zoekresultaten opduikt, bijvoorbeeld met SEO-silo’s.
social media – Facebook, Twitter, LinkedIn, … Allemaal kanalen die u een free podium aanbieden. Kruip erop en verover de harten van uw prospects.
Wilt u zich nog beter wapenen? Vraag raad aan Schrijf.be, dan gaan we samen de strijd aan.