fbpx

Maandelijkse tip?

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu
Google Tracking ID: UA-71036564-03

Wilt u gevonden worden op internet? Dan belandt u maar beter op de eerste pagina van Googles zoekresultaten.

Scoort u voor ‘isolatie’, ‘bakkerij’ of een ander keyword?

De belangrijkste vraag: voor welk keyword wilt u scoren? Want u kunt wel op nummer één staan voor ‘kassaregisters’. Maar als u vooral winkelbeveiliging verkoopt, schiet u daar niet mee op.

De beste tool om uw keywords te bepalen? Gezond verstand. Draai de rollen eens om: wat tikt ú in het Google-venster? ‘Hespenworst’? ‘Barbecue huren’? ‘Slagerij Genk’? Of een ander keyword? Merkt op dat het keyword meestal uit meerdere woorden bestaat – een trefwoordengroep.

De beste tool om uw keywords te bepalen? Gezond verstand.

Moeilijk vindbaar blijven of een ander keyword kiezen?

De denkoefening is altijd mijn eerste stap. Daarna test ik mijn hypotheses via de Google AdWords Keyword Planner. Is er echt niemand die zoekt op mijn eerste idee? Dan kies ik een ander keyword dat vaker wordt gebruikt.

Maar ik moet ook de afweging maken. Gegarandeerd op nummer één staan voor een gespecialiseerd keyword als ‘koffiekoeken Klemskerke’? Of opboksen tegen de groten op een algemeen trefwoord als ‘bakker’? Een evenwichtsoefening!

‘Lasershooting’, ‘dermatoloog’ of een ander keyword?

Tja, SEO is wikken en wegen. En het keyword is nog maar het begin van de optimalisatie. Nu de tekst nog! Daarin gebruik ik het keyword op relevante plaatsen, zoals in de alineatitels en de metatags. En duik ik in de Google-thesaurus, op zoek naar synoniemen en verwante woorden. De kunst? Het trefwoord genoeg vermelden voor Google, én toch een aangenaam leesbare tekst creëren.

Opgelet: met een SEO-tekst stoot u niet vanzelf door naar Googles top drie. Daarvoor moet ook de techniek van uw website goed zitten. U scoort bovendien extra Google-punten als u uw website actueel houdt en als betrouwbare websites naar u linken.

De kunst? Het trefwoord genoeg vermelden voor Google, én toch een aangenaam leesbare tekst creëren.

SEO-teksten, SEO-webteksten of een ander keyword?

Dé specialisten op het vlak van SEO-copywriting? Schrijf.be, waar ik werk. Zij zijn de SEO-copywritingpioniers in Vlaanderen. Googel maar eens op SEO-webteksten of SEO-copywriting. Schrijf.be staat altijd bovenaan. Ja, natuurlijk ook voor ‘of een ander keyword’.  ;-)

En weet u wat het strafste is? Onze teksten blijven aangenaam om te lezen. Wat vindt u trouwens van deze tekst? Had u al in de gaten dat die geoptimaliseerd is voor ‘of een ander keyword’?

Wordt uw website de volgende www.ofeenanderkeyword.be?

Mogen we ook uw zaak omhoog katapulteren in de zoekresultaten? ‘Afbraakwerken’, ‘acupunctuur’, ‘allesreiniger’ of een ander keyword? Laat maar komen!

 

Vraag nú uw offerte

Tevreden klanten aan het woord

Schrijf.be bespaart mij hoofdbrekens
Prima tekstkwaliteit, vlekkeloze projectopvolging
Een tekst die uitnodigt tot actie: net wat ik verwachtte!
Om een voorbeeld aan te nemen!
Meteen een goed gevoel bij de teksten
Heel tevreden van hands-on-mentaliteit
Dit tekstbureau is een echte verademing
Teksten op maat
Dé bestemming voor uw toeristische communicatie!
Teksten met aroma!
Trefzeker, duidelijk en snel.
Hun teksten zijn bondig en fris van toon
Goed meegedacht, goed neergeschreven
Uw IMMOfotograaf
Het hart van onze website
Bij Schrijf.be doen ze wat ze beloven
Warme samenwerking tussen bofrost* en Schrijf.be
Schrijf.be is een meedenker
Allemaal zotte mensen – gelukkig
Onvoorstelbaar knap werk

Wat klanten zeggen

Ik vind het keigoed geschreven! Met als gevolg dat ik u morgen of overmorgen zal briefen voor een nieuwe opdracht.

Christophe Michiels
Indus